Chatbot’un Üniversitelerde İleri Seviye Kullanımı

Chatbot’un Üniversitelerde İleri Seviye Kullanımı

Onlarca yıldır, yapay zekâ gibi teknolojiler tüm dünyadan çeşitli sektörleri dönüştürmektedir. Eğitim sektörü de yapay zekâ ile güçlendirilmiş eğitim ve iletişim araçlarının gittikçe artan popülaritesinden etkilenmiştir.

ABD’deki üniversite öğrencilerinin büyük bir çoğunluğu dijital öğrenme teknolojilerini akademik bir araç olarak kullanmaya başladı bile. Bunların %79’u dijital öğrenme teknolojilerinin derslerde öğretmenlerin daha verimli olmasını sağladığını, %81’i ise notlarının iyileşmesine yardımcı olduğunu belirtiyor.

Bu nedenle eğitim kurumları ve üniversiteler, eğitim sistemlerini geliştirmek için yapay zekâdan faydalanmaya son günlerde daha da hevesli. Gittikçe daha fazla üniversite mevcut, yeni ve aday öğrencileri ile olan etkileşimlerini modernize etmek için yapay zekâ ile güçlendirilen chatbotlardan faydalanmakta. Üniversitelerin eğitim sistemlerini geliştirmek ve öğrencilerine daha iyi bir deneyim sunmak için Chatbot’u nasıl kullandıklarına bir bakalım.

Üniversitelerde Chatbot Kullanımının En Temel Faydaları

Chatbotların üniversitelerde ileri seviye kullanımı örneklerine geçmeden önce, Chatbotların kampüsler için sağladığı en temel faydalardan bahsedelim.


Chatbot kullanımı üniversitelerde şunların gerçekleştirilmesine yardımcı olur:

  • Daha hızlı cevaplama: Yeni nesil sorularına hemen cevap almak istiyor. Siz de Chatbot kullanarak öğrencilerin sorduğu temel sorulara birkaç dakika içinde yanıt verilmesini sağlayabilirsiniz.
  • 7/24 destek: Chatbot ile aday öğrencilerin ve mevcut öğrencilerin sorularına hangi saatte ve yerde olursa olsun cevap verebilirsiniz. Bu da onların genel deneyimini geliştirecek ve sizinle etkileşimde kalmalarını sağlayacaktır.
  • Düşük maliyet: Chatbot, etkileşimlerinin kalitesinden ödün vermeksizin birçok talebi aynı anda karşılayabilir. Başvuru sahipleri ve öğrencilerinizle 7/24 ilgilenen Sistaş Chatbot’u kullanmak birçok yardım masası çalışanı işe alarak yapacağınız maliyetten sizi kurtaracaktır.

Üniversitenizde Sistaş Chatbot’u Nasıl Daha İleri Seviyede Kullanabilirsiniz?

Öğrencilerin ilgisini çekme ve onlarla iletişime geçme yollarınızı geliştirmek mi istiyorsunuz?

Chatbot’un üniversitelerde kullanımının öğrencilerin ilgisini çekme, onlarla etkileşime girme ve öğrencilere daha iyi bir öğrenme ortamı sunma konusunda nasıl yardımcı olduğunu anlatacağız.

  • Öğrencilerin Daha İyi Seçimler Yapmalarını Sağlar

Öğrenciler sıklıkla doğru kariyer kararlarını verip vermedikleri konusunda şüphe içinde olurlar. Akademik alanlarına, bütçelerine ve potansiyel iş olanaklarına dayanarak en doğru bölümü seçtiklerinden emin olmak isterler.

Ardından, istedikleri bölümlere sahip üniversiteler arasından da bir seçim yapmak zorunda kalırlar.

Üniversiteler, eğitim verdikleri bölümlerle ilgilenen öğrencilerle Chatbot kullanarak çok daha kolay etkileşime geçebilir ve onların ilgisini çekebilir. Yapay zekâ ile geliştirilen Sistaş Chatbot, onları ilgilendikleri bölümün web sayfasına yönlendirebilir, konu ile ilgili videolar gösterebilir ve doğru kararı vermelerine yardımcı olabilir.

İyi tasarlanmış sohbet akışları ile Sistaş Chatbot, öğrencileri ilgilerine göre yönlendirebilir. Bu da, üniversitelerin tercih edilme ve kayıt alma oranlarını ciddi anlamda arttıracaktır.

  • Kayıt Sürecini Kolaylaştırır

Sistaş Chatbot, kayıt süreçlerini de kolaylaştırır. Öğrencilerin her yıl kayıt sırasında sorduğu sık sorulan soruları cevaplayacak şekilde Chatbot’unuzu programlayabilirsiniz. Kayıt sürecinin yanı sıra Sistaş Chatbot; üniversite kampüsü, imkânlar, burslar ve diğer haklarla ilgili bilgileri öğrencilere verebilir.

Sistaş Chatbot ayrıca, online platformlara kayıt olma ve giriş yapma konusundaki sorunları da çözmelerine yardımcı olacaktır. Yeni gelen öğrencilerin, üniversitenizin online kampüsü olan websitenizde rahat olmalarını sağlayacaktır.

  • Omni-Channel Destek Sunar

Yeni nesil bekletilmeyi hiç sevmiyor. Sorularına ve sorunlarına anında cevap verilmesini bekliyorlar. Bu genç öğrencilerin beklentilerini karşılamak istiyorsanız, otomatik öğrenci destek hizmetleri sunmak öncelikli olmalıdır.

Her zaman, her yerde, 7/24 destek sunabilmek için günlük etkileşimlerinizi Sistaş Chatbot ile kolayca otomatikleştirebilirsiniz.

Bu botlar, üniversitelerde ek bir iletişim katmanı olarak hizmet edebilir. Sıradan öğrenci sorularına yanıt verebilir ve karmaşık durumları personelinize iletebilirler. Bot, kullanıcılarla etkileşime girdikçe öğrenir ve bu da zaman içinde daha karmaşık sorguları ve durumları ele almasına olanak tanır.

Üniversitenizde bir Chatbot kullanmanın en iyi yanı, öğrencilere tercih ettikleri tüm kanallarda yardımcı olarak omni-channel destek sunabilmesidir.

Örneğin öğrencilerin en çok kullandığı iletişim kanallarından olan Facebook Messenger, Whatsapp ve iMessage gibi popüler uygulamalara botunuzu entegre edebilirsiniz. Bu, öğrencilerin hâlihazırda kullandıkları uygulamayı kullanarak size daha kolay ulaşmalarını sağlayacaktır.

  • Daha İyi Bir Öğrenme Ortamı Sağlar

Yapay zekâ ile geliştirilen Chatbotlar, öğrencilerin bilgiyi öğrenme ve özümseme yolunu değiştiriyor. Yapay zekâ ve makine öğrenmesi ile üniversiteler, öğrencilerine kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları sunabiliyorlar.

Chatbot, eğitimcilerin öğrencilerine kolayca ulaşmasını, öğretmesini ve onlara danışmanlık yapmasını, hareket halindeyken öğrenci sorgularını ele almasını ve öğrencilerin daha hızlı öğrenmelerine yardımcı olabilir. Ayrıca etkileşimli ve ilgi çekici bir şekilde geri bildirim paylaşmalarını kolaylaştırır.

Öğrencilerin nasıl tepki verdiğini analiz ederek daha iyi öğrenme deneyimleri sağlayabilecek akıllı ders sistemleri oluşturabilirsiniz. Chatbot, her öğrencinin sahip olduğu anlama düzeyini düzenli olarak değerlendirebilir ve sonraki bölümleri buna göre sunabilir.

  • İlgili ve Kişiselleştirilmiş İçerik Paylaşmanızı Sağlar

Sistaş Chatbot, öğrencilere kişiselleştirilmiş bilgiler sağlamanıza olanak sağlayabilir. Öğrencileri kampüs etkinlikleri, yerleştirmeler ve ilgilenebilecekleri diğer etkinlikler ve duyurular hakkında bilgilendirebilirsiniz.

Ayrıca botunuzu web servislerine bağlayarak öğrencilere ödemeler, ücretler, ödev teslim tarihleri, sınav verileri, tamamlanan/yapılması gereken dersler vb. konularda bilgi verebilirsiniz.

Bu tür kişiselleştirilmiş bilgiler sunmak, öğrencilerin ilgisini daha iyi çekmenize yardımcı olabilir. Bu aynı zamanda üniversitenizin genel güvenilirliğini ve itibarını artırmaya yardımcı olacaktır.

  • Öğrenci Verilerini Toplayabilir

Üniversiteler, öğrencilerinizin tercihleri ve çevrimiçi platformlarınız / web hizmetlerinizle nasıl etkileşim kurdukları hakkında bilgi edinmek için öğrenci verilerini toplamak için Chatbot kullanabilir. Bu, öğrencilerin üniversite deneyimlerini iyileştirmek için geliştirmeniz gereken alanları belirlemenize yardımcı olabilir.

Örneğin, çok sayıda öğrenci belirli bir konu hakkında bilgi almak istiyorsa, bu bilgiyi sağlayan yeni bir web sayfası ekleyebilirsiniz. Benzer şekilde, öğrenciler web sitenizde belirli bir bölümü bulmakta zorlanıyorsa, bu bilgiyi sitede gezinmeyi iyileştirmek için kullanabilirsiniz.

SONUÇ

Sistaş Chatbot öğrenci kayıtları, öğrenci desteği ve bilgiye anında erişim konularında öğrencilere ve size yardımcı olarak üniversite deneyiminde büyük bir fark yaratabilir. Eğitim sisteminizi geliştirmek istiyor ve Chatbot kullanmayı düşünüyorsanız ekibimizle iletişime geçebilir, bilgi ve toplantı talep edebilirsiniz!