Hukuk Firmaları ve Avukatlar için Özelleştirilmiş CRM Çözümleri

Hukuk Firmaları ve Avukatlar için Özelleştirilmiş CRM Çözümleri

Yoğun hukuk firmalarının çok fazla bilgiyi işlemesi gerektiğinin ve bu müşteri/müvekkil bilgilerinin çok önemli olduğunu biliyoruz. Bu süreçleri manuel olarak yönetmek, hatalara sebep olmasının yanı sıra zaman alıcı ve sıkıcıdır.

Bununla birlikte, birçok hukuk firması geleneksel yazılımların kendi özel gereksinimlerini karşılamada yetersiz kalacağının ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilen CRM çözümünün kendilerine nasıl fayda sağlayabileceğinin farkında değildir. Hukuk firmaları arasında CRM’in benimsenmesinin önündeki engellerden biri, CRM’in genel olarak bir ‘satış’ aracı olduğunu düşünmelerinden kaynaklanmaktadır. Buna rağmen, özelleştirilmiş CRM çözümü kullanımı ile geliştirebilecekleri yasal satış süreçleri, sıcak tutmaları gereken ilişkileri ve yönetecek müvekkil bilgileri bulunmaktadır.

Hukuk Firmalarının Karşılaştığı Zorluklar

Çoklu ve birbirinden farklı sistemlerin kullanımı: Excel Elektronik Tabloları içinde çalışan çeşitli süreçleri ve bireyleri yöneten çoklu sistemler hukuk bürolarında yaygındır. Verimli değildir ve verilerin yanlış işlenmesine neden olur ve hata riskini artırır.

Artan rekabet: Artan rekabet, hukuk endüstrisinin günümüzde yaşadığı en büyük zorluklardan biridir. Bu durum hukuk firmalarının yeni müvekkiller edinme konusunda zorluklarla karşı karşıya kalırken, aynı zamanda mevcut müvekkil tabanlarını korumak için çabalarını artırmak zorunda kalmalarına neden olmaktadır.

Yönetim için harcanan zaman: Araştırmalar, avukatların zamanlarının yaklaşık %48’ini zaman alıcı ve faturalandırılamayan yönetici (admin) görevlerine harcadıklarını gösteriyor. Bu süre doğru teknoloji ile kısaltılabilir ve sonuç olarak firmalar müvekkillerle geçirdikleri zamanı artırabilir.

Departmanların işbirliği: Bazen birden fazla departman aynı dava üzerinde aynı anda çalışır. Bir CRM çözümü olmadan, müvekkil iletişimlerini ve ilişkili notları yönetmek, dolayısıyla herkesin kusursuz biçimde işbirliğini sürdürmesini yönetmek zor olabilir.

Hukuk alanına özel CRM Yazılımımız SLP size nasıl yardımcı olabilir?

Gelişmiş İlişki Yönetimi

Hukuk firmaları için bir CRM kullanmanın ana hedeflerinden biri, daha güçlü müvekkil ilişkileri kurmak ve bunun karşılığında müvekkilleri elde tutma oranını artırmak ve yeni potansiyel müvekkiller elde etmektir. İşletmenizin ihtiyaçlarına göre uyarlanmış özel bir çözüm, önemli ilişkileri yönetmenizi ve geliştirmenizi sağlayan özellikler sağlar. Bunlardan birkaçı aşağıdaki gibidir:

  • İletişim veri tabanı: Tüm potansiyel müvekkillere, mevcut müvekkillere, aracılara ve diğer ilgili kişilere ait bilgiler tek bir yerde toplanmıştır.
  • Potansiyel müvekkil durumu izleme: En iyi potansiyel müvekkilleri ve bu müvekkiller arasından hangilerine öncelik verilmesi gerektiğini belirleyin. Avukatlar, hangi müvekkil adaylarının pipeline’da olduğunu kolaylıkla görebilir ve bu müvekkilleri hızla takip edebilir.
  • Dava takibi: Bir müvekkilnin çözülmesi gereken hukuki bir davası olduğunda, bu konuyla ilgili bilgileri ve dosyaları depolamak önemlidir.
  • Notlar: Kuruluştaki herkesin güncel bilgilere sahip olduğundan emin olmak için kişiler, davalar, son etkileşimler hakkında notlar ekleyebilirsiniz.
  • Hatırlatıcılar: Otomatik hatırlatıcılar, belirli bir müvekkilyi veya gecikmiş bir görevi takip etmeniz konusunda sizi uyarır.

Büyümeyi Arttırın

Tüm ilişkilerinizi tek bir yerden yönetin ve bunları ilgili aktiviteler, davalar, yönlendirmeler, önemli partiler, randevular, notlar ve daha fazlasıyla ilişkilendirin.

CRM sistemi içinde devam eden davaları yönetirken, tutarlı gelir sağlamak ve rekabet gücünü korumak için istikrarlı bir olası davalar dizisi sürdürmek de çok önemlidir. SLP, her anlaşmanın ilerlemesini, kapanma olasılığını ve bununla ilgili tüm bilgileri aktif olarak izlemenize olanak tanır.

Evrak İşlerine Ve Elektronik Tablolara Olan İhtiyacı Azaltın

Hukuk firmalarının karşılaştığı zorluklardan biri, davalar üzerinde çalışırken ortak bir ihtiyaç olan departmanlar arasında aynı kayıtlara erişme becerisidir. SLP, bir müvekkilyle ilgili tüm verilerin tek bir yerde olmasını ve gerekli kullanıcıların buna her zaman, birden çok elektronik tablo ve evrakta arama yapmak zorunda kalmadan erişebilmelerini sağlar.

Rol bazlı yetkilendirme özelliği ile verilere kimlerin ulaşabileceği ve üzerinde değişiklik yapabileceği kolaylıkla sınırlandırılabilir.

Hiçbir Şeyi Kaçırmayın

Dynamics 365+ Outlook entegrasyonu, önemli e-postaları kaçırmamanızı sağlar. E-postalar artık dağınık değildir ve bir kayıtla ilgili olanlar doğrudan müvekkil bilgilerinin yanında görüntülenebilir.

Ayrıca, yaklaşan toplantılar ve belirli bir süre sonra bir fırsat ilerlemediğinde size bildirimde bulunmak gibi diğer durumlar hakkında sizi uyarır.

Değerli Bilgiler Edinin

Yerleşik kontrol panelleri aracılığıyla iş ortaklarınızın ve yasal danışmanlarınızın giriş yaptığı saatleri ve performanslarını, firmanızın büyüme hızını gerçek zamanlı olarak takip edebilirsiniz. Görsel olarak çekici ve interaktif kontrol paneli tasarımları ile en çok önem verdiğiniz metrikleri gerçek zamanlı olarak takip edebilir ve daha iyi analiz edebilirsiniz.