Yeni Başlayanlar için Chatbot Rehberi

Yeni Başlayanlar için Chatbot Rehberi

Birkaç yıl öncesine kadar çevrimiçi pazarlama dendiğinde akıllara sadece cihazlara kurulması gereken uygulamalar ya da e-ticaret siteleri geliyordu ama şimdi yeni bir oyuncu ortaya çıktı: Chatbot!

“İnsanlar mobil araçlarda geçirdiği zamanın yaklaşık %90’ını e-posta ve mesajlaşma platformlarına ayırıyor. Tüketicilerin zaman geçirdiği yerler için bir şeyler geliştiren ekipleri her zaman desteklerim!”

Niko Bonatsos, General Catalyst

Chatbot Nedir?

Chatbot, yapay zekâ ile insan etkileşiminin bir sonucudur. Temelinde kullanıcının sohbete girdiği mesajlara otomatik olarak cevap veren bir robottur.

Bir sohbet arayüzü aracılığıyla etkileşim kurduğunuz, bir dizi kurallar ve bu kurallara ek olarak son zamanlarda yapay zekâ tarafından desteklenen bir hizmettir. Verilen hizmetin amacı işlevsellik veya eğlence olabilir. Ayrıca herhangi bir büyük sohbet platformuna (Facebook Messenger, WhatsApp, Metin Mesajları vb.) bağlı olarak çalışabilir.

“Birçok işletmenin hâlihazırda otomatik çağrı cevaplama sistemleri (IVR ağaçları) bulunuyor. Müşteriler bunu kullanmaktan çoğu zaman hoşlanmasalar da mecbur oldukları için kullanmaya devam ediyorlar. Metin temelli cevaplama sistemlerinin kullanımı ise daha kolay ve daha hızlı. Chatbotların müşterilerle etkileşiminden de bunu bekliyorum. Hatta chatbot’un yanı sıra gerçek bir kişiyle sohbet etme imkânı da olmalı.”

Josh Elman, Greylock

Örneğin, bir çevrimiçi ayakkabı mağazasından ayakkabı almak isterseniz, istediğiniz markanın web sitesine girer, aradığınız ayakkabıyı bulana kadar ürünler arasında gezinir ve aradığınızı (eğer bulabilirseniz) satın alırsınız.

Ancak bu mağazada bir chatbot olursa, doğrudan bu chatbota nasıl ve kaç numara bir ayakkabı istediğinizi yazarsınız, o da size istediğiniz özelliklere sahip tüm modelleri gösterir. Kısaca gerçek bir mağazaya girdiğinizde satış temsilcisi ile konuşarak alışveriş etme deneyiminin bir benzerini çevrimiçi mağazada yaşamış olursunuz.

Tabi ki chatbotu sadece ayakkabı satmak için kullanmıyoruz. chatbotların belki de en iyi özelliği, siz ne olmasını istiyorsanız ona göre şekillendirilebilmesidir. Günümüzde en çok chatbot kullanımına e-ticaret sitelerinde ve bankalarda denk geliyoruz. Ancak bunların dışında chatbotları:

–         Market alışverişi

–         Müşteri hizmetleri

–         Seyahat planlama

–         Sağlık

–         Emlak

–         Haber siteleri

–         Hava durumu, vb. alanlarda da kullanabiliriz.

Gördüğünüz gibi botlarla yapabileceklerimiz neredeyse sınırsız. Hayal edebildiğiniz her chatbotu kurabilirsiniz. Üstelik markanıza verdiğiniz kişilik özelliklerini chatbotunuz üzerinde de uygulayabilirsiniz. Verdiği cevapların ağırbaşlı, otoriter ve kurumsal olmasını ya da enerjik, genç ve esprili olmasını da sağlayabilirsiniz.

 “Altı üstü mesaj temelli bir hizmet insanları neden bu kadar etkilesin?” diye düşünüyor olabilirsiniz. Ancak günümüzde insanlar, internetin yaygınlaşmasından beri ilk defa sosyal medyada geçirdiği zamandan çok daha fazlasını mesajlaşma uygulamalarında geçiriyor.

Bunu birkaç saniye düşünün.

Hedef kitlenizi oluşturan ya da oluşturmayan tüm insanlar, internete bağlı bir cihazda oldukları sürenin büyük bir bölümünü mesajlaşma uygulamalarını kullanarak geçiriyorlar. Günümüz insanının akıllı telefonlarına olan düşkünlüklerini düşünürseniz, bu sürenin ne kadar çok olduğu konusunda tahmin yürütebilirsiniz.

“İnsanlar artık mesajlaşma uygulamalarında sosyal medyadan daha fazla zaman geçiriyor ve bu büyük bir dönüm noktası. Mesajlaşma uygulamaları geleceğin platformlarıdır ve botlar, kullanıcılarının her türlü hizmete erişme şekli olacaktır.”

Peter Rojas, Girişimci

Dolayısıyla, çevrimiçi bir işletme kurmak istiyorsanız, bunu insanların olduğu yerde kurmak istersiniz. İnsanlar da günümüzde mesajlaşma uygulamalarındalar. Chatbotlar da bu nedenle bu kadar önemli. Bu tür yenilikleri ilk uygulayan olarak sektöründe fark yaratmak ve hedef kitlesinin memnun olacağı ürünler inşa etmek isteyenler için eşsiz bir fırsat.

Ayrıca chatbot size sohbetler sırasında topladığı bilgileri bir araya getirerek geribildirim de sunabilir. Bu sayede müşterilerinizin yorumlarına dayanarak iş geliştirme çalışmalarınızda ciddi değişiklikler yapabilirsiniz.

Siz de işletmenizde bir chatbot uygulaması kullanmak isterseniz, makine öğrenmesi destekli dinamik akışı ile sıradan chatbotlara oranla çok daha hızlı, kesin ve anlamlı yanıtlar sağlayan Sistaş CHATBOT’u inceleyebilirsiniz.